Alla inlägg under mars 2011

Av Helene - 31 mars 2011 21:56

Lärde precis känna våran granne som jobbar på en colafabrik


 

Av Helene - 31 mars 2011 12:05


Börjar bli skapligt trött på att se detta varje dag jag vaknar.

 

Av Helene - 29 mars 2011 23:29

Nej hörrni , jag måste börja tjäna cash nu. Ida ska sommarjobba på SAS och kan boka biljetter åt oss med rabatt så nu måste jag ju passa på att resa till de ställen jag vill se.

Men jag håller mig till Europa än så länge.

Först ut står London, sedan Auscwitz?, oså Venedig och så Kroatien.

Det jävliga är ju att jag är flygrädd...

Av Helene - 29 mars 2011 21:01

Åh, nu är vi äntligen färdiga med allt med flytten. Ikväll har vi varit och flyttstädat klart det sista i gamla lägenheten så nu är det klart.

Så det är bara att ringa hyresvärden så han kan inspektera lägenheten och hoppas på att vi får tillbaka alla depositionspengar.


Så fick jag skattepapprena igår, får tillbaka en del så det är gött !


Av Helene - 29 mars 2011 12:44

Nu har jag jobbat mina 3 sista dagar hos Manpower och är ledig 3 dagar innan det blir TRN till helgen.

Inatt sov jag 12 timmar som verkligen behövdes, det var länge sedan jag fick sova tills jag vaknade av mig själv och jag har varit otroligt trött de senaste dagarna.

Just, inatt drömde jag att det blev krig här och i sverige men kunde varken få tag i familj eller släkt och sedan vaknade jag och var skiträdd, så jag var tvungen att slå på datorn för att kolla både norges och sveriges tidning innan jag kunde somna om igen.

Av Helene - 26 mars 2011 00:11

Jag har varit riktigt trött idag så nu ska jag det bli gött o få sova. Vi blev precis färdiga för ikväll, har kört de sista tunga grejerna såsom frys/kyl och tvättmaskin så nu är allt på plats här hemma. Har fått hit min cykel från Sverige, det är något jag saknat här. Så avslutade vi med god tacopaj som Idas mamma lagat och tagit med till oss.


Men nu blir det sömn innan det blir upp tidigt imorgon för att packa kärran med det som ska hem till Sverige innan min jobbhelg börjar- den första av fyra på raken som jag vet än så länge.

Så godnatt!

Av Helene - 25 mars 2011 18:00

Det är full rulle hela tiden så dagarna bara försvinner för mig. Igår tog jag tag i lite saker, var till skatteverket och posten för att flyttanmäla mig. Var en sväng på köpcentret för att köpa saker vi behövde till lägenheten och sedan så ringde jag för att ordna hemförsäkring åt oss, och även olycksförsäkring på mig själv. Ett halvår försent bara...

Oså påbörjade jag och Ida rullgardinsupphängning i vårat rum, gick åt helvete. Skruvarna var för långa och de gängades? ur, så två skruvar fastnade i väggen , lyckades få ur den ena ialf. Så gav vi upp.


Imorse var vi allihop till andra lägenheten för att skruva ner persienner och ta med det sista. Sedan så gav jag mig fan på att jag skulle få upp den jädrans persiennen, en halvtimme tog det bara att få ut skruven. Den satt som sten, jag använde alla verktyg jag kunde hitta att försöka bända upp den med. Väggen förstördes en del, men hä hä, persinennen sitter ju kvar när vi flyttat sedan så vi hinner få depositionen tillbaka innan det märks.

Så har jag färgat min utväxt äntligen, den har varit hemsk. Även fast jag kan säga att den blev hemskare nu för den ser riktigt sådär fejk ljusblond ut som jag hatar. Menmen, det får vara så länge.

Nu blir det lite mat i magen och sedan är det bara att invänta Idas mamma som kommer hit ikväll för att köra hem lite möbler och grejer till Sverige.

Av Helene - 24 mars 2011 17:05

Hall

 

 

 


Mitt och Idas rum

 

Min sida

   

Idas sida + tvhörna

   

Kök

   

Badrum ( Inte det vackraste men vi har badkar! )

   


Toalettskrubb som även används som just städ/förvaringsskrubb

 


Rebeccas rum ( Ej ordningfixat)

 

Ps. Det ser mindre ut än vad det är

Presentation

Jag heter Helene Olsson, är 21 år och kommer från Katrineholm. Jag flyttade till Jessheim, Norge den 2a Oktober-10. Här kommer jag skriva om mitt nya liv, mina sambor Ida och Rebecca och mitt jobb på flygplatsen Gardermoen.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards