Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Att få, eller att inte få lön!

Av Helene - 20 april 2011 20:08

Det brukar ju vara som så att man får lön månaden efter man jobbat så jag har ju hela tiden gått och trott att jag får inte lön förrän den 20 maj. Så säger Rebecca för en vecka sedan att vi visst får lön denna månad, att alla på hennes jobb+ skiftledare säger det. Så tänkte jag ialf, hur kan det komma sig att vi kommer få lön samma månad lixåm och trodde inte alls på det men ändå tändes en gnista hopp om det i mig. Läste även i mitt kontrakt att man får lön varje månad- men obtillägg kommer månaden efter.

Men så igår kom inget lönespec o då tänkte jag nejhopp ingen lön. Pratade även med min huvudkassörska och skiftledare om det och de sa att de som är fasta där får lön samma månad men ej vikarierna. Då blev jag lite besviken, men de sa även att lönen räknas den 15:onde till den 15:onde o då tänkte jag oxå, det är ju isåfall konstigt att vi inte får lön denna månad.

Iallafall så hade ingen lön kommit idag för varken mig eller Rebecca.

Men så pratade jag med henne nyss och då sa hon att hennes skiftledare oj:at sig över att hon inte fått lön, och det varit nåt fel i systemet så lönen kommer om en vecka istället för vissa men vissa ring/tim vikarier hade fått lönen idag.


Så vet egentligen inte vem jag ska tro på? Vi har ju samma arbetsgivare men jobbar i olika butiker så borde ju vara samma för alla. Men det visar sig om det dyker in någon lön på kontot eller inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 1 juni 2011 06:11

The day is here. Idag flyttar jag hem till Katrineholm och Sverige igen. Ida och grannen Eric kör mig och Rebecca till Lilleström där vi hoppar på tåget, det är ganska mycket vi ska släpa på så det blir jobbigt det här. Menmen, som ni förstår så ...

Av Helene - 31 maj 2011 01:25

Såhär flyttar vi säng på Elgvegen:             ...

Av Helene - 28 maj 2011 20:55

Jahaja, tanken var jobb denna lördagskväll. Men så kom jag dit och jag fanns inte med på schemat så då kunde jag åka hem igen, något som passade mig riktigt bra denna lördag. Kunde inte sova inatt pga grannens hundar som skällde o skällde igen, även ...

Av Helene - 28 maj 2011 13:34

  Innan lön   Efter lön  

Av Helene - 27 maj 2011 20:52

Sådär kära vänner och familj. Nu har jag bestämt mig och jag flyttar hem till Sverige på onsdag, weehu.   Idag har det varit lite att pyssla med. Jag och Ida var iväg och hämtade kartonger, så har jag packat ner det mesta. Annars så gjorde jag en...

Presentation

Jag heter Helene Olsson, är 21 år och kommer från Katrineholm. Jag flyttade till Jessheim, Norge den 2a Oktober-10. Här kommer jag skriva om mitt nya liv, mina sambor Ida och Rebecca och mitt jobb på flygplatsen Gardermoen.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards